woensdag 23 april 2014

DIY... grow your own veggies



Yes, I finally did it! I made my own mini veggie garden. I don't like to dig the ground with my hands ( brrr all those bugs), it means I'am not blessed with green fingers. But I do like all the greens, de color and scents of flowers, the bees and butterflies that are attracted to the lavender...

Too bad our Lavender has not survived last summer. Too much fertilization and water, two things a lavender can't stand. With my lack of green fingers and  over-caring these plants (I really treated them with lots of love), I destroyed them unconsciously, Sob-sob.

The herbs and veggies I planted this month are doing great so far!

Jaaaa, ik heb het eindelijk gedurfd! Mijn eigen inimini groententuintje. Het is nu niet dat ik graag met mijn vingers in de aarde zit te woelen (brrr al die beestjes), dus groene vingers heb ik niet echt. Toch vind ik het fijn om te genieten van al dat groen, de kleuren en geuren van bloemen, de hommels envlinders die door de lavendel worden aangetrokken...

Jammer dat onze lavendelstruiken het niet overleefd hebben. Overbemesting en teveel water, twee dingen waar nu net een lavendel niet tegen kan. Met mijn gebrek aan groene vingers en overbemoedering van deze plantjes (ik heb ze echt met veel liefde behandeld), heb ik ze onbewust de dood ingejaagd, snik-snik. Al doende leert men.

De kruiden en verschillende sla's, die ik deze maand geplant heb, doen het daarentegen heel goed!






Did you ever tried to grow your own herbs and veggies?

Hebben jullie ooit zelf kruiden en groenten gekweekt?


Signature Fonts

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk om te lezen en te zien!
    Hou zelf ook erg van plantjes, maar heb nog nooit eerder groenten en kruiden gekweekt.
    Op aardbeien en tomaatjes na dan haha.
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rensina. Kerstomaatjes zou ik ook nog graag kweken :-)

      Verwijderen