woensdag 17 juli 2013

MY FAVORITE BREAKFAST FOOD

's Morgens begin ik de dag altijd gezond. Een goede start om vitamientjes binnen te krijgen.
De top 5 van mijn favoriete ontbijten heb ik op de lens vastgelegd!


1. Home made muesli met banaan, aardbeien en rijstmelk
2. Yoghurt met aardbeien, blauwe bessen en gemengde zaden
3. Havermoutpap met blauwe bessen en kaneel
4. Yoghurt met mango, aardbeien, blauwe bessen en meloen
5. Raw chocolate mousse met home made muesli (recept www.vegadutchie.nl)

De raw chocolate mousse is heerlijk en niet de klassieke chocolademousse die we kennen. Het is op basis van banaan en avocado. Er komen geen eieren, room of suiker aan te pas. Het is een gezond tussendoortje maar kan ook als ontbijt gegeten worden met bijvoorbeeld aardbeien of muesli.

Naarmate de dag vordert grijp ik nogal snel naar iets ongezond zoals koeken en chocolade. Het ligt in de voorraadkast en is toch zo gemakkelijk om snel iets naar binnen te werken. Daarom dat ik mijn gezond ontbijt zo belangrijk vind. Dankzij vegadutchie heb ik nu ook zin gekregen om gezonde(re) tussendoortjes te maken en uit te testen.



Wat eten jullie zoal als ontbijt?

Cindy 


4 opmerkingen:

  1. Hmmm, dat ziet er niet slecht uit. Ik ben s morgens nogal aan de luie kant en heb dan niet zoveel goesting om al dat fruit te wassen en te kuisen. Wat heb ik dan gegeten deze morgend? Een speltbroodje met preischeuten, lactose vrije kaas en een hard gekookt eitje er boven op. Ook heel lekker en niet te vlug verteert.
    Grtjs
    Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm klinkt ook niet slecht maar dat zou ik eerder kiezen als middagmaal. Ik eet zelf ook lactosevrije kaas omwille van het gerommel in mijn buik :-)

    's Morgens hou ik nogal van zoet. Fruit zoals mango en meloen snij ik op voorhand en bewaar ik in een afgesloten pot. Dan hoef ik 's morgens niet zoveel voor te bereiden.

    Grts
    Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey schoonzusje,

    Amai jij eet veel vor zo een 's morgens!
    Ziet er lekker uit!

    Knuffel,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Da ziet er lekkerrrr uit !! .. mmmmm .. :) X

    BeantwoordenVerwijderen